Zalecenia w PlanBus.pl mają ręcznie zarządzane statusy, które określają stan realizacji danego zamówienia. Zmiana statusu odbywa się w edycji zlecenia w sekcji szczegóły:
Zlecenie „Nowe” to jest zlecenie pewne na 80% w którym czekamy jeszcze na zaliczkę, podpisanie umowy przez klienta. Ten status zlecenia jest oznaczony kolorem niebieskim w kalendarzu:
Jeśli zlecenie ma już 100% pewność wszystkie sprawy formalne zostały potwierdzone i zrealizowane, zmienimy status na „W realizacji„, który jest oznaczony kolorem zielonym:
Po zakończeniu wyjazdu i wystawieniu faktury VAT (zobacz system przypomnień VAT) zmieniamy status zlecenia na „Zamknięte” które w kalendarzu jest prezentowane kolorem szarym:
W Kalendarzu status „Anulowane” będzie przedstawiony tak jak status „Zamknięte” – kolorem szarym.
Istnieją jeszcze dwa – opcjonalne, dla chętnych do korzystania – statusy zleceń:
- Status „Fakturowanie” w Kalendarzu prezentowane jest kolorem ciemnozieolonym:
2. Status „Serwisowe„. Służy on do oznaczania zleceń własnych danego przewoźnika np. kiedy przewoźnik zleci kierowcy pojechać na myjnię zatankować pojazd. W Kalendarzu status „serwisowe” przyjmie kolor ciemnozielony: